La mare sau la munte ?



     Ca orice tanar, sunt in cautare de ceva nou,ceea ce muntele iți poate oferi.Nu mi-e rușine să zic că sunt un împătimit al muntelui – ideea mea pentru o vacanță ideală se rezumă la cutreieratul munților zile în șir, fără să te mai gândești la toate problemele care te așteaptă odată întors acasă. Oriunde ai fi, pe orice colină sau munte, în orice parte te-ai uita, vezi un peisaj diferit. Niciun pic de monotonie. Desigur, copacii sunt toți la fel, pietrele sunt la fel de tari, iar urșii, ei bine, dacă l-ai văzut pe unul, i-ai văzut pe toți. Însă, în afară de aceste mici detalii, peisajele sunt uluitoare.
     Nu spun asta doar pentru că îmi place muntele. Am urcat acum câțiva ani pe varful Giumalau împreună cu mai mulți prieteni(cu corturile), unii nu mai urcase niciodată pe munți . La jumătatea drumului erau de`a dreptul fascinați de peisajele din jur, ei fiind obișnuiti cu monotonia plajelor de pe țărmul mării.


    Circa opt din zece tineri încep să-și planifice o escapadă la mare la sfârșitul lunii iunie. Șapte dintre ei se țin de cuvânt. Lăsându-i la o parte pe cei care pleacă împreună cu familia, rămân aproximativ cinci din zece tineri care aleg Vama Veche drept destinație.Bun. Nimic rău până aici. Dar ce faci odată ajuns într-o stațiune înțesată de aceleași tipuri de persoane cu care te vezi de obicei în timpul anului școlar sau universitar? Cât de mult timp poți vorbi despre colegi, profesori sau materiile din anul precedent? Căci orice alt subiect a fost – mai mult ca sigur – abordat în timpul ieșirilor la barul de lângă facultate.Aproape fiecare dimineață va începe cu o mahmureală zdravănă din pricina beției din seara precedentă, urmată de o ieșire pe plajă până când căldura și soarele devin insuportabile. Apoi, un prânz luat în grabă și un duș pentru a scăpa de sarea și nisipul din slip. La ora 16-17 – o nouă ieșire pe plajă pentru a pune la loc sarea și nisipul, iar când se întunecă, toată lumea se regăsește în cluburi.
    Să nu mă înțelegeți greșit. Îmi plac vacanțele la mare aproape la fel de mult ca ieșitul cu prietenii la o bere.Imi place ca prietena mea să mă dea cu cremă de protecție pe spate, să mă bronzez în timp ce citesc o carte bună și să mă bălăcesc în mare atunci când căldura devine insuportabilă. Dar pot face toate astea pentru cel mult 2-3 zile. Marea arată întotdeauna la fel și oricâtă grijă ai avea, nisipul îți va ajunge în păr și urechi – și nu poți ignora faptul că pierzi mult prea mult timp în duș, încercând să-l dai afară.
     Nimeni nu poate spune tinerilor ce să facă. Face parte din firea noastră să fim cât mai rebeli și cât mai nonconformiști cu putință. Statul nu vrea să înțeleagă asta și încearcă să ne îngrădească libertatea prin tot felul de interdicții prostești – ce rost are să interzici camparea în Vama Veche, când 80% din toți cei care merg acolo vin cu cortul!? Probabil vor ca stațiunea să dea faliment. Dar tinerii nu s-au oprit. Au dormit în mașini, în copaci sau pur și simplu s-au învelit cu nisipul de pe plajă.

    P.s : Mergeți unde n-ați mai fost vreodată. Și, odată ajunși acolo, nu uitați că sunteți tineri.

Comentarii

  1. :) Tie-ti place muntele ceea ce e foarte OK. Mie-mi place marea, ceea ce e din nou foarte in regula.
    Sincer, imi place sa merg si de cateva ori in acelasi loc, mai ales daca m-am simtit bine acolo.
    Cred ca e vorba de camparea pe plaja...aceea e interzisa. Nu mai baga si tu panica in cei ce iubesc vacanta la cort, in Vama sau pe aiurea... :)
    Iti doresc vacanta frumoasa, daca te pregatesti de ea! Daca ajungi si la mare, salut-o din partea mea! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. evident la mare!

    P.s: mi.a placut faza cu cititul cartilor =))

    bn pa

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu as zice 50% la munte si 50% la mare.
    Nu ma pot decide intre astea doua insa 100% as vrea sa merg la bunici, la tara si chiar asta voi face dar mai incolo :d

    RăspundețiȘtergere
  4. Cu siguranta prefer muntele, aer curat, buna dispozitie :)

    RăspundețiȘtergere
  5. foarte bine distractie pe voi si voie buna,ador muntele.

    RăspundețiȘtergere
  6. Nice, imi place cum pui problema :D

    RăspundețiȘtergere
  7. Mie imi plac amandoua :X Marea ma linisteste, iar infinitul mi se pare splendid :X Nici de la munte nu m-as inlatura! Imi plac peisajele, linistea, locurile noi :D

    RăspundețiȘtergere
  8. Eu personal prefer la munte. Vad atata verde in jur.
    PS: te rog sa schimbi in blogroll www.ideisiidei.wordpress.com cu www.ideisiidei.ro

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

~ Parerea ta conteaza pentru mine ~

Postări populare de pe acest blog

Să ne imaginăm zic...

Primul meu job ....